Handelsbetingelser

 
 
Er der noget, du er i tvivl om, er du altid meget velkommen til at ringe på 70 20 11 21 eller sende os en mail på kundeservice@euronics.dk.
 
Generelle oplysninger
Virksomhedens juridiske navn: ELSALG.DK ApS
CVR nr.: 28886047
Adresse: Niels Bohrs Vej 33 B, Stilling, 8660 Skanderborg
E-mail adresse: kundeservice@euronics.dk.
Telefonnummer: 70 20 11 21
Etableringsår: 2005
 
1. Registrering af dine persondata
Når du køber din første vare hos euronics.dk, bliver du registreret som bruger på siden. Vi registrerer flg. personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.
 
Personoplysninger registreres og vi videregiver kun dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig samt senere give dig mulighed for selv at følge dine køb hos euronics.dk.
 
Personoplysningerne registreres hos ELSALG.DK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 
 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
 
Direktøren og den dataansvarlige for EURONICS.DK har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 
Den dataansvarlige på euronics.dk er ELSALG.DK ApS
 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du selv har ret til indsigt i samtlige oplysninger, vi har registreret om dig. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. Dog kan udvalgte oplysninger blive delt med Trustpilot (e-mail og navn) og PostNord ved pakkeforsendelse (navn, adresse, e-mail og telefonnr.), med henblik på at gøre vores service bedre.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. 
Henvendelser i forbindelse med din brugerregistrering og persondataloven bedes rettet til euronics.dk på chatten, på 70 20 11 21 eller ved at sende os en mail på kundeservice@euronics.dk.
 
2. Bekræftelse af ordren
Når du har afgivet en bestilling hos euronics.dk, vil vores system automatisk sende dig en mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer eller printer mailen. 
 
3. Hvis du vil annullere en ordre
Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra euronics.dk, kan annulleres ved at kontakte os på kundeservice@euronics.dk eller på telefonnummer 70 20 11 21.
 
Er varerne allerede afsendt af euronics.dk, har du mulighed for at benytte din 14 dages fortrydelsesret. Se nærmere under punkt 10.
 
Hvis du nægter modtagelse af en vare, er det vigtigt, at du samtidig giver kundeservice besked, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge.
 
4. Priser
Alle priser er i danske kroner og inklusive 25 % moms, med mindre andet er angivet. Priserne gælder kun for ordrer til levering i Danmark på brofaste eller landfaste øer og omfatter derfor ikke Grønland og Færøerne. Levering til ikke-brofaste øer kan arrangeres mod et tillæg på DKK 499,00. Bornholm er dog undtaget herfra, da vores leverende samarbejdspartnere er bosiddende her. Kontakt kundeservice@euronics.dk for yderligere information. Der må påregnes en ekstra leveringsdag for leveringer til ikke-brofaste øer.
 
Alle vores priser er dagspriser og opdateres løbende.
 
Den pris, du ser på hjemmesiden, er med levering til kantsten og inkluderer ikke øvrige ydelser som eksempelvis op-/indbæring, dørvending og bortskaffelse af udtjent produkt.
 
5. Betaling
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, Maestro, VISA Electron, American Express, JCB og eDankort.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
 
6. Levering og montering af hvidevarer
 
Nedenfor vises de enkelte ydelser med priser. Se eventuelle forbehold under de enkelte ydelsers beskrivelse i afsnittet om leveringsydelser.
 
Service ydelse
 
Pris kroner
Afhentning i butik 0 ,-
Levering til kantsten 0 ,-
Levering inkl. opbæring 199,-
Levering til kantsten inkl. bortskaffelse 299,-
Levering inkl. opbæring og bortskaffelse 499,-
Levering med montering inkl. opbæring 599,-
Levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse 899,-
Bortskaffelse af amerikanerskab fra kantsten 899,-
Levering inkl. nedbæring og bortskaffelse 1.299,-
Dørvending pr stk. 249,-
Forgæves kørsel (genlevering) 399,-
 
Når du bestiller varer hos euronics.dk, skal du vælge, om du vil have varen leveret uden montering, leveret med montering, eller om du selv vil afhente den (i visse tilfælde tilbydes afhentning ikke – men så vil det ikke være muligt at tilvælge denne ydelse). Skal varen leveres og monteres, har du mulighed for selv at vælge, hvilken montør der skal tilslutte dit produkt.
 
Levering uden montering sker med Skanlog eller PostNord. Leveringstiden er 1-5 dage, og vi leverer til Danmark.
 
Alle små el-apparater, mobiltelefoner og belysning leveres med PostNord, GLS eller anden fragtmand og kan ikke afhentes. Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, så evt. fragtskader opdages allerede ved levering. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Du bør nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet ved levering. Herefter bedes du omgående kontakte os på – rma@euronics.dk eller på tlf. 70 20 11 21.
 
Opdager du, at varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du ved åbning opdager skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), så bedes du kontakte os på rma@euronics.dk eller på tlf. 70 20 11 21 hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl. 12:00, da dette letter bevisbyrden overfor transportøren væsentligt.
 
For at dokumentere skadens omfang, bedes du være behjælpelig med at tage billeder af både varen og emballagen. Ligeledes bør al emballage gemmes som dokumentation for, at der har været en transportskade eller en skjult skade.
Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for rimelig tid. Se i øvrigt afsnit 9 om reklamationer her. Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.
 
Varen må stilles
Hvis du ønsker det, kan det aftales, at varen stilles uden kvittering. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.
 
Genlevering
Er du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, tages varen/varerne med retur. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem kundeservice@euronics.dk eller selv sørge for afhentning. Såfremt vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne på DKK 59 kr. (små el-apparater og belysning) og DKK 399 (hvidevarer og forbruger elektronik).
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Afhentning af varer ved lokal Euronics butik
Du kan afhente dine vare hos en af vores 25 butikker. Butikken kontakter dig pr. telefon, når varen er ankommet.
 
Ved afhentningen er det VIGTIGT, at du besigtiger varens stand, idet du ved overtagelse af produktet også overtager ansvaret for den videre transport samt eventuelle transportskader, der måtte konstateres ved hjemkomsten. Ved afhentningen kan der ikke garanteres hjælp til læsning. I forbindelse med hvidevarer og store el-apparater som fjernsyn er det derfor en god ide at medbringe en person, der kan hjælpe dig.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Der kan være enkelte butikker, der ikke fører det ønskede sortiment og derfor ikke har udlevering af denne varekategori. Disse butikker vil dog ikke blive vist ved bestilling.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Gratis levering til kantsten
Ved gratis levering vil varen blive leveret ved første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at bor du i en etageejendom, stilles varen på gaden udenfor. Det skal desuden være muligt at tilgå hoveddøren med sækkevogn. Ønsker du hjælp til at få varen båret op, kan du med fordel bestille levering med opbæring (se nedenfor). Du vil dagen før levering modtage en SMS med besked om at din ordre vil blive leveret den efterfølgende dag.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering til kantsten inkl. bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering inkl. bortskaffelse tager chaufføren dit udtjente produkt med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal blot sørge for selv at afmontere dit produkt og bære det ud til første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Du vil dagen før levering og bortskaffelse modtage en SMS med besked om at din ordre vil blive leveret og afhentet den efterfølgende dag.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering inkl. opbæring
Ved levering inkl. opbæring bærer chaufføren dit produkt ind ad hovedøren og til første tilgængelige rum. Du vil på dagen modtage en SMS med angivelse af et tidsinterval , som vil være mandag – fredag mellem 08.00 - 18.00. Det er ikke muligt at ønske et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig.
 
Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering inkl. opbæring og bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering inkl. opbæring og bortskaffelse har du mulighed for at få varen båret til første tilgængelige rum i din bolig, samtidig med, at vi tager dit udtjente produkt med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal dog selv sørge for, at det gamle produkt er afmonteret og klar til bortskaffelse i første tilgængelige rum i boligen.
 
Du vil på dagen modtage en SMS med angivelse af et tidsinterval , som vil være mandag – fredag mellem 08.00 - 18.00. Det er ikke muligt at ønske et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag. Det er ikke muligt at ønsk et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering med montering inkl. opbæring (gælder kun hvidevarer)
Ved levering med montering inkl. opbæring vil du blive kontaktet af vores lokale installatør for at aftale et tidspunkt for monteringen, som vil være i tidsrummet mandag-fredag 08.00-16.00. Ved en montering skal eventuelt udtjent produkt være afmonteret og fjernet – ellers kan du med fordel bestille vores totalservice, der inkluderer bortskaffelse. Det dit ansvar at sikre, at alle installationer på monteringsstedet er godkendte, da det ellers ikke er muligt at montere varen. Såfremt en montering ikke er mulig pga. ikke godkendte eller klargjorte installationer, vil du ikke få refunderet beløbet for monteringen.
 
Du vil blive kontaktet af vores lokale installatør mhp. at aftale et tidspunkt for levering, som vil være mandag - fredag mellem 08.00-16.00.
Euronics
 
Der må påregnes en leveringstid på 3-6 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse (også kaldet totalservice) vil du blive kontaktet af vores lokale installatør for at aftale et tidspunkt for monteringen. Installatøren afmonterer det udtjente produkt og installerer det nye.
 
Det dit ansvar at sikre, at alle installationer på monteringsstedet er godkendte, da det ellers ikke er muligt at montere varen. Såfremt en montering ikke er mulig pga. ikke-godkendte eller ikke-klargjorte installationer, vil du ikke få refunderet beløbet for monteringen. Du vil blive kontaktet af vores lokale installatør mhp. at aftale et tidspunkt for levering, som vil være mandag – fredag mellem 08.00-16.00.
 
Der må påregnes en leveringstid på 3-6 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Der skal som udgangspunkt være tilgang med en automatisk sækkevogn. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Vi gør i øvrigt opmærksom på følgende, når du bestiller montering
Vælger du montering, skal du selv sikre, at du har lovlige installationer til el og vand. Monteringen skal kunne foretages uden udskiftning af monterede slanger, ledninger og stik. Installationen må maksimalt være 1 meter fra produktet og skal være tilgængelig. Det er derfor en rigtig god idé at tjekke sine installationer før monteringen – specielt ved ældre installationer (ca. 10 år eller mere). Der skal blandt andet være et HPFI-relæ eller anden lovlig jordforbindelse. Er du i tvivl, kan montøren typisk være behjælpelig med en afklaring, når du kontaktes for at aftale tidspunkt for levering.
 
Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. din egen VVS-leverandør eller sørg for at afdække det sammen med montøren, når du kontaktes inden montering.
Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil du blive faktureret for en forgæves montering, pris: DKK 499,00.
 
Følgende er generelt ikke omfattet af montering:
  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter.
  • Vending af låger: Vending af låger er ikke en del af monteringen. Såfremt der ønskes hjælp til dette, kan man på udvalgte produkter tilvælge dørvending som en ydelse, pris: DKK 249,00
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. euronics.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.
 
Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:
  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾ ” (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages min 60 cm og max 90 cm over gulvet
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.
  • Ved opbæring og bortskaffelse af amerikanerskabe kræves der typisk 2 mand. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.
 
Vælger du opbæring eller bortskaffelse, så husk at notere målene på produktet, så du kan være sikker på, at det kan komme ind gennem din opgang, ind i din lejlighed eller frem til første tilgængelige rum i boligen. Du kan se målene på vores produkter her på hjemmesiden. Er de ikke oplyst, kontakt da kundeservice for nærmere information.
 
Den pris, du ser på hjemmesiden, er inkl. gratis levering til kantsten og inkluderer ikke øvrige ydelser som eksempelvis op-/indbæring, dørvending og bortskaffelse af udtjent produkt.
 
Hvis du køber ekspresvarer inden kl 15.30, leverer vi efterfølgende hverdag. Dette gælder dog ikke ved leveringer, der indeholder tillægsydelser som eksempelvis levering med montering, op-/indbæring og/eller dørvending.
 
Vær venligst opmærksom på, at der ved montering af hvidevarer skal være nem adgang til monteringsstedet. Vindeltrapper, kælderskakte og andre svært tilgængelige steder kan afstedkomme en ekstra mand til håndtering af hvidevarerne, hvilket kan resultere i et ekstra gebyr.
 
Hvis monteringsstedet er svært tilgængeligt, bedes dette meddelt til den valgte el-installatør ved aftale om leverings- og monteringstidspunkt.
 
Følgende er ikke inkluderet i en ’levering med montering’ fra euronics.dk:
  • euronics.dk kan desværre ikke tilbyde ’levering og montering’ af emhætter og emfang til fast pris.
  • euronics.dk monterer ikke fronter til integrerbare opvaskemaskiner, køleskabe, frysere eller køle-/fryseskabe.
  • euronics.dk kan desværre ikke tilbyde montering af gaskomfurer og gaskogeplader. 
 
7. Installationsydelser – Fjernsyn og IT udstyr.
Ophængning af Fladskærme:
Euronics.dk tilbyder ikke ophængning og installation af Fladskærme og IT udstyr for nuværende. Men forventer at introducere denne ydelse i fremtiden. Følg med på hjemmesiden.
 
8. Installationsydelser – øvrige
Montering af varmepumpe:
Montering af varmepumpe udføres i alle private husstande i Danmark inden for en radius af 20 km fra den butik, hvor installationsydelsen er tilkøbt.
 
Serviceaftale for varmepumper:
I henhold til TS-gruppens standarder
 
 
9. Reklamation
Købelovens mangels regler gælder for varekøb. 
 
Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.
 
Det er et krav, at du reklamerer inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen/manglen er opdaget, anses reklamationen altid for rettidig.
Ønsker du, at reklamere over en vare, bedes du kontakte os på rma@euronics.dk og medsende en detaljeret fejlbeskrivelse. Angiv venligst faktura- og/eller ordrenummer for købet af den vare, som reklamationen drejer sig om. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. 
 
Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.
 
Ved returnering af en vare som følge af en reklamation betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten. 
 
Du er selv ansvarlig for at returnere varen til vores lager eller en af vores butikker.
 
Vær opmærksom på følgende:
Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet. Du har to års reklamationsret for bl.a. fabrikations-og materialefejl. Skulle du opdage en fejl på din vare, er det vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, da det ellers kan være svært at afgøre, om problemet skyldes en oprindelig fejl, der er dækket af købelovens reklamationsret, eller om fejlen skyldes slid eller forkert anvendelse.
 
Viser det sig, at der er en oprindelig fejl ved varen, kan du vælge at få den repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid.
 
Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet. 
 
Hvis det viser sig, at du selv er skyld i fejlen, eller at der ingen fejl er på varen, vil vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved undersøgelsen.
 
Der gælder andre salgsbetingelser, når der er givet garanti. Er der en garanti, afhænger dine rettigheder af, hvad der står i garantien. Her skal garantigiver bevise, at en fejl ikke er omfattet af garantien, derfor kan vi normalt ikke kræve undersøgelsesgebyr, når der er givet garanti. Selvom der er en garanti, har du stadig dine rettigheder efter købeloven.
 
Hvornår bortfalder reklamationsretten?
Reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert, eller det kan bevises, at der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.
 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Varen sendes til:
Varen sendes til den aftalte adresse. Vi fremsender postlabel til indsendelse eller rekvirerer fragtmand til afhentning ved varer, der ikke kan håndteres af PostNord.
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Har du spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med euronics.dk, kan du kontakte os på 70 20 11 21 eller info@euronics.dk
 
10. Fortrydelsesret
Hvis du vil annullere en ordre
Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra euronics.dk, kan annulleres ved at kontakte os på kundeservice@euronics.dk eller på telefonnummer 70 20 11 21.
 
Er varerne allerede afsendt af euronics.dk, har du mulighed for at benytte din 14 dages fortrydelsesret.
 
Hvis du nægter modtagelse af en vare, er det vigtigt, at du samtidig giver kundeservice besked, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge.
 
Fortrydelse
Bemærk, da vi både sælger varer og tjenesteydelser, er der forskellige regler der gør sig gældende. Nedenfor ser du reglerne for hhv. køb af varer og tjenesteydelser.
 
For varer:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler på euronics.dk.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på kundeservice@euronics.dk eller 70 20 11 21. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Angiv venligst samtidig, om du selv ønsker at returnere varen, eller om vi skal sørge for afhentning af varen. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du bedes benytte vores standard fortrydelsesformular, som du finder her.
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 
Fortrydelse af en del af købet 
 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 
 
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
 
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
Du har også mulighed for at aflevere varen i din lokale Euronics butik. Husk i alle tilfælde at vedlægge en kopi af din faktura sammen med varen og gerne den udfyldte returformular.
 
I henhold til forbrugeraftaleloven skal køber selv bekoste eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Hvis vi skal sørge for afhentning af varen vil fragtomkostningerne ved returnering beløbe sig til DKK 399,00 (hvidevarer, fladskærme og PC) og DKK 59,00 kr. (små el-apparater, mobiltelefoner og tilbehør). Drejer det sig om en hvidevarer fladskærme og lignende skal den stå i gadeplan, klar til afhentning. Er dette ikke tilfældet, kan der forekomme ekstra omkostninger til håndtering af varen (ud-/nedbæring – pris: DKK 199,00 pr. stk.)
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post eller fragtmand. Dette gør sig gældende for visse hvidevarer og enkelte andre varer indenfor kategorien forbruger elektronik.
 
Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 899 DKK.
 
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
2. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
3. Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.  
 
 
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Såfremt du anvender din fortrydelsesret, refunderer vi ikke pengene for en eventuel opbæring eller montering.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til den aftalte adresse, der kan variere afhængigt af produkttype. Vi oplyser indsendelsesadressen i en e-mail.
 
Returnerer du selv en vare, skal den altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og den udfyldte fortrydelsesformular. Dette gøres for at sikre en hurtigere ekspedition.
 
Såfremt du har spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med euronics.dk, kan du kontakte os på 70 20 11 21 eller kunderservice@euronics.dk
 
For tjenesteydelser (elektrikerydelser):
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
 
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
 
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på kundeservice@euronics.dk eller 70 20 11 21. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Angiv venligst samtidig, om du selv ønsker at returnere varen, eller om vi skal sørge for afhentning af varen. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du bedes benytte vores standard fortrydelsesformular, som du finder her.
 
Ydelser undtaget fortrydelsesretten
Følgende ydelser er undtaget fortrydelsesretten:
1. Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
2. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret. Det kan være følgende: materialer, arbejdstid, transporttid, etc.
 
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
 
11. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Ønskes der flere end 3 stk. af den samme vare, bedes du kontakte euronics.dk på 70 20 11 21.
 
12. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kunderservice@euronics.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. For mere information se her
 
Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   
 
 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.10.2019
 
 
 
 
Standardfortrydelsesformular
 
Til:
Euronics.dk
Niels Bohrs Vej 33B
8660 Skanderborg
E-mail: salg@euronics.dk
 
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
 
Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________
 
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
 
Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________
 
Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
 
 
Gå til kurv