Levering

Levering

Vi gør opmærksom på, at ”levering til kantsten” betyder levering til først tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at varen stilles på gaden, hvis du bor i en etageejendom. Det er derfor vigtigt, at du bestiller levering med indbæring, hvis du ønsker hjælp til at få varen båret op.

Forbrugerelektronik (TV, computer o.lign)

Forbrugerelektronik afsendes altid med fri fragt enten til kantsten eller postkasse. De fleste varer kan ligeledes også bestilles til afhentning i en valgfri Euronics butik, hvis det ønskes. Det er ikke alle butikker, som tilbyder afhentning, men det vil fremgå af den enkelte vare.

Tidspunkt for levering

Det er desværre ikke muligt at ønske et specifikt leveringstidspunkt, da leveringstidspunktet afhænger af vognmanden.

Bestiller du en leveringsform med montering, vil du blive kontaktet af din lokale installatør, som vil aftale et tidspunkt for monteringen i tidsrummet 08.00-16.00.

Hvis du ikke er hjemme

Hvis varen må stilles eller leveres kontaktfrit, skal det blot angives i kommentarfeltet ved ordreafgivelsen. Vi gør opmærksom på, at der ved forsendelse med PostNord, GLS, Bring o.lign. kan kræves en fuldmagt eller Modtagerflex løsning, for at pakken leveres uden når du ikke er hjemme. I sådanne tilfælde vil pakken almindeligvis omleveres til nærmeste pakkeshop/posthus.

Har du aftalt levering med fragtmand, og er du ikke hjemme som aftalt, vil varerne tages retur og vil først blive genleveret efter dialog med kundeservice. Varerne vil herefter blive genleveret imod en meromkostning.

Skader & Reklamationer

Før du kontakter os, er det en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet, da reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det betyder, at du i sådanne tilfælde selv skal dække eventuelle udgifter forbundet med din reklamation. Det samme gør sig gældende, hvis der har været foretaget en uautoriseret reparation.

Transportskade eller skadet ved modtagelse

Når du modtager eller afhenter din vare, er det vigtigt, at du tjekker varens stand, inden du kvitterer for modtagelsen af produktet. Opdager du synlige skader på varen eller større skader på emballagen, skal du afvise modtagelse af produktet og i stedet kontakte Euronics.dk for at aftale et videre forløb. Opdages skader, mangler eller fejl efter at produktet åbnes eller tages i brug, er det vigtigt, at du straks stopper alt brug af varen og i stedet kontakter Euronics.dk.

Anmeldelse af skade

Som forbruger har du to års reklamationsret, fra den dag du modtager den vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at du reklamerer ”i rimelig tid” efter at skaden opdages. Det er derfor vigtigt, at du altid tager kontakt til os hurtigst muligt efter skaden er opdaget, og at du straks taget produktet ud af brug, da skader som skyldes de forsatte brug ikke er dækket af garanti og reklamationsret.

For at være sikre på at vi får alle de vigtige informationer, skal du bruge vores reklamationsformular, når du vil reklame over et produkt. Reklamationsformularen findes her: https://www.euronics.dk/kundeservice/reklamation

Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 24 timer og forventer at behandle alle reklamationssager indenfor 14 dage.

Hvis en vare som følge af reklamationen skal returneres, betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, såfremt skaden/manglen er dækket af reklamationsretten. Du må dog aldrig afsende en vare til os uden foregående aftale.

Udbedring af skade

Konstateres en oprindelig fej eller mangel ved varen, har vi ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid. Hvis det ikke lykkes for os at reparere fejlen første gang, kan vi i nogle tilfælde have ret til at forsøge at udbedre fejlen igen. Hvis det ikke kan lade sig gøre at udbedre fejlen inden for rimelig tid, har du krav på enten at få pengene tilbage, et afslag i prisen eller at få varen ombyttet til en vare, der minder om den oprindeligt indkøbte.

 
Gå til kurv