Levering og montering

Levering og montering af hvidevarer
 
Nedenfor vises de enkelte ydelser med priser. Se eventuelle forbehold under de enkelte ydelsers beskrivelse i afsnittet om leveringsydelser.
 
Service ydelse
 
Pris kroner
Afhentning i butik 0 ,-
Levering til kantsten 0 ,-
Levering inkl. opbæring 199,-
Levering til kantsten inkl. bortskaffelse 299,-
Levering inkl. opbæring og bortskaffelse 499,-
Levering med montering inkl. opbæring 599,-
Levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse 899,-
Bortskaffelse af amerikanerskab fra kantsten 899,-
Levering inkl. nedbæring og bortskaffelse 1.299,-
Dørvending pr stk. 249,-
Forgæves kørsel (genlevering) 399,-
 
Når du bestiller varer hos euronics.dk, skal du vælge, om du vil have varen leveret uden montering, leveret med montering, eller om du selv vil afhente den (i visse tilfælde tilbydes afhentning ikke – men så vil det ikke være muligt at tilvælge denne ydelse). Skal varen leveres og monteres, har du mulighed for selv at vælge, hvilken montør der skal tilslutte dit produkt.
 
Levering uden montering sker med Skanlog eller PostNord. Leveringstiden er 1-5 dage, og vi leverer til Danmark.
 
Alle små el-apparater, mobiltelefoner og belysning leveres med PostNord, GLS eller anden fragtmand og kan ikke afhentes. Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, så evt. fragtskader opdages allerede ved levering. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Du bør nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet ved levering. Herefter bedes du omgående kontakte os på – rma@euronics.dk eller på tlf. 70 20 11 21.
 
Opdager du, at varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du ved åbning opdager skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), så bedes du kontakte os på rma@euronics.dk eller på tlf. 70 20 11 21 hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl. 12:00, da dette letter bevisbyrden overfor transportøren væsentligt.
 
For at dokumentere skadens omfang, bedes du være behjælpelig med at tage billeder af både varen og emballagen. Ligeledes bør al emballage gemmes som dokumentation for, at der har været en transportskade eller en skjult skade.
Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for rimelig tid. Se i øvrigt afsnit 9 om reklamationer her. Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.
 
Varen må stilles
Hvis du ønsker det, kan det aftales, at varen stilles uden kvittering. Dette vil i så fald være på eget ansvar ved tyveri og evt. skader på produktet. Hvis dette ønskes, noteres det blot i kommentarfeltet i forbindelse med ordreafgivelsen.
 
Genlevering
Er du ikke er hjemme, når fragtmanden kommer, tages varen/varerne med retur. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem kundeservice@euronics.dk eller selv sørge for afhentning. Såfremt vi skal køre varen ud til dig igen, skal du selv afholde fragtomkostningerne på DKK 99 kr. (små el-apparater og belysning) og DKK 399 (hvidevarer og forbruger elektronik).
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Afhentning af varer ved lokal Euronics butik
Du kan afhente dine vare hos en af vores 25 butikker. Butikken kontakter dig pr. telefon, når varen er ankommet.
 
Ved afhentningen er det VIGTIGT, at du besigtiger varens stand, idet du ved overtagelse af produktet også overtager ansvaret for den videre transport samt eventuelle transportskader, der måtte konstateres ved hjemkomsten. Ved afhentningen kan der ikke garanteres hjælp til læsning. I forbindelse med hvidevarer og store el-apparater som fjernsyn er det derfor en god ide at medbringe en person, der kan hjælpe dig.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Der kan være enkelte butikker, der ikke fører det ønskede sortiment og derfor ikke har udlevering af denne varekategori. Disse butikker vil dog ikke blive vist ved bestilling.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Gratis levering til kantsten
Ved gratis levering vil varen blive leveret ved første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Det betyder, at bor du i en etageejendom, stilles varen på gaden udenfor. Det skal desuden være muligt at tilgå hoveddøren med sækkevogn. Ønsker du hjælp til at få varen båret op, kan du med fordel bestille levering med opbæring (se nedenfor). Du vil dagen før levering modtage en SMS med besked om at din ordre vil blive leveret den efterfølgende dag.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering til kantsten inkl. bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering inkl. bortskaffelse tager chaufføren dit udtjente produkt med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal blot sørge for selv at afmontere dit produkt og bære det ud til første tilgængelige hoveddør i gadeplan. Du vil dagen før levering og bortskaffelse modtage en SMS med besked om at din ordre vil blive leveret og afhentet den efterfølgende dag.
 
Der må påregnes en leveringstid på 1-4 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering inkl. opbæring
Ved levering inkl. opbæring bærer chaufføren dit produkt ind ad hovedøren og til første tilgængelige rum. Du vil på dagen modtage en SMS med angivelse af et tidsinterval , som vil være mandag – fredag mellem 08.00 - 18.00. Det er ikke muligt at ønske et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig.
 
Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk.
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering inkl. opbæring og bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering inkl. opbæring og bortskaffelse har du mulighed for at få varen båret til første tilgængelige rum i din bolig, samtidig med, at vi tager dit udtjente produkt med retur og sørger for den miljørigtige bortskaffelse. Du skal dog selv sørge for, at det gamle produkt er afmonteret og klar til bortskaffelse i første tilgængelige rum i boligen.
 
Du vil på dagen modtage en SMS med angivelse af et tidsinterval , som vil være mandag – fredag mellem 08.00 - 18.00. Det er ikke muligt at ønske et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag. Det er ikke muligt at ønsk et specifikt interval, da det er afhængigt af rutens sammensætning og antal leveringer den pågældende dag.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering med montering inkl. opbæring (gælder kun hvidevarer)
Ved levering med montering inkl. opbæring vil du blive kontaktet af vores lokale installatør for at aftale et tidspunkt for monteringen, som vil være i tidsrummet mandag-fredag 08.00-16.00. Ved en montering skal eventuelt udtjent produkt være afmonteret og fjernet – ellers kan du med fordel bestille vores totalservice, der inkluderer bortskaffelse. Det dit ansvar at sikre, at alle installationer på monteringsstedet er godkendte, da det ellers ikke er muligt at montere varen. Såfremt en montering ikke er mulig pga. ikke godkendte eller klargjorte installationer, vil du ikke få refunderet beløbet for monteringen.
 
Du vil blive kontaktet af vores lokale installatør mhp. at aftale et tidspunkt for levering, som vil være mandag - fredag mellem 08.00-16.00.
Euronics
 
Der må påregnes en leveringstid på 3-6 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse (gælder kun hvidevarer)
Ved levering med montering inkl. opbæring og bortskaffelse (også kaldet totalservice) vil du blive kontaktet af vores lokale installatør for at aftale et tidspunkt for monteringen. Installatøren afmonterer det udtjente produkt og installerer det nye.
 
Det dit ansvar at sikre, at alle installationer på monteringsstedet er godkendte, da det ellers ikke er muligt at montere varen. Såfremt en montering ikke er mulig pga. ikke-godkendte eller ikke-klargjorte installationer, vil du ikke få refunderet beløbet for monteringen. Du vil blive kontaktet af vores lokale installatør mhp. at aftale et tidspunkt for levering, som vil være mandag – fredag mellem 08.00-16.00.
 
Der må påregnes en leveringstid på 3-6 hverdage afhængig af det specifikke produkt.
 
Vi gør opmærksom på, at du som kunde har ansvaret for, at forholdene gør det muligt at bære den pågældende vare op. Som udgangspunkt bæres varen ikke op ad trapper og lignende indendørs i egen bolig. Der skal som udgangspunkt være tilgang med en automatisk sækkevogn. Hvis du er i tvivl, kontakt vores kundeservice på tlf. 70 20 11 21 eller kundeservice@euronics.dk
 
Bemærk i øvrigt at dørvending på hvidevarer betyder en ekstra dags leveringstid.
 
Vi gør i øvrigt opmærksom på følgende, når du bestiller montering
Vælger du montering, skal du selv sikre, at du har lovlige installationer til el og vand. Monteringen skal kunne foretages uden udskiftning af monterede slanger, ledninger og stik. Installationen må maksimalt være 1 meter fra produktet og skal være tilgængelig. Det er derfor en rigtig god idé at tjekke sine installationer før monteringen – specielt ved ældre installationer (ca. 10 år eller mere). Der skal blandt andet være et HPFI-relæ eller anden lovlig jordforbindelse. Er du i tvivl, kan montøren typisk være behjælpelig med en afklaring, når du kontaktes for at aftale tidspunkt for levering.
 
Montørerne har som udgangspunkt ikke VVS-autorisation og kan derfor ikke udføre arbejde, der ligger inden for VVS-området. Så derfor er det vigtigt, at du sikrer, at dine forhold gør det muligt for montøren at udføre den bestilte montering. Er du i tvivl, så kontakt evt. din egen VVS-leverandør eller sørg for at afdække det sammen med montøren, når du kontaktes inden montering.
Såfremt monteringen ikke kan gennemføres pga. manglende, ulovlige, defekte, ikke tilgængelige installationer eller forkerte indbygningsmål til produktet, vil du blive faktureret for en forgæves montering, pris: DKK 499,00.
 
Følgende er generelt ikke omfattet af montering:
  • Vi tilbyder ikke montering af emhætter.
  • Vending af låger: Vending af låger er ikke en del af monteringen. Såfremt der ønskes hjælp til dette, kan man på udvalgte produkter tilvælge dørvending som en ydelse, pris: DKK 249,00
  • Boring af huller: Generelt kan montøren ikke bore huller i inventaret. Ved montering og tilslutning af indbygningsovne og kogeplader er selve udskæringen ikke omfattet af monteringen. Fugning og limning af kogeplader er heller ikke omfattet af monteringen.
  • Ved montering af integrerbare produkter er tilpasning og montering af låger ikke inkluderet.
  • Montering af gaskomfurer og gaskogeplader. Det er et lovkrav, at installation/tilslutning af gaskomfurer og gaskogeplader skal udføres af en autoriseret gas-og vandmester. euronics.dk kan derfor desværre ikke tilbyde denne ydelse.
 
Ved installering af opvaske-, vaskemaskiner og tørretumblere skal du være opmærksom på nedenstående forbehold:
  • Montering foretages som udgangspunkt kun i gulvniveau. Ved søjlemontering skal der påregnes et tillæg som aftales og afregnes direkte med den pågældende montør.
  • Er varen med aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.
  • Der skal være en fungerende vandhane med kontraventil og udvendig gevindstørrelse på ½” eller ¾ ” (19 eller 24mm).
  • Der skal være fast afløbsrør til vask med en diameter på 30 mm eller mere.
  • Afløbstilslutning skal foretages min 60 cm og max 90 cm over gulvet
  • Ved opvaskemaskine med aquastop skal der være et hul på 10 cm i diameter nederst på den side af skabet, der vender ind mod det rum, opvaskemaskinen skal stå.
  • Forlængelse af slanger udover de 1½ meter er ikke en del af monteringen og vil betyde en ekstra omkostning, der aftales individuelt med montøren.
  • Det kan være nødvendigt i forbindelse med monteringen at udskifte stik til 3- eller 5-benet stik. Dette er omfattet af monteringen.
  • Ved opbæring og bortskaffelse af amerikanerskabe kræves der typisk 2 mand. Derfor er priserne højere end ved almindelige hvidevarer.
 
Vælger du opbæring eller bortskaffelse, så husk at notere målene på produktet, så du kan være sikker på, at det kan komme ind gennem din opgang, ind i din lejlighed eller frem til første tilgængelige rum i boligen. Du kan se målene på vores produkter her på hjemmesiden. Er de ikke oplyst, kontakt da kundeservice for nærmere information.
 
Den pris, du ser på hjemmesiden, er inkl. gratis levering til kantsten og inkluderer ikke øvrige ydelser som eksempelvis op-/indbæring, dørvending og bortskaffelse af udtjent produkt.
 
Hvis du køber ekspresvarer inden kl 15.30, leverer vi efterfølgende hverdag. Dette gælder dog ikke ved leveringer, der indeholder tillægsydelser som eksempelvis levering med montering, op-/indbæring og/eller dørvending.
 
Vær venligst opmærksom på, at der ved montering af hvidevarer skal være nem adgang til monteringsstedet. Vindeltrapper, kælderskakte og andre svært tilgængelige steder kan afstedkomme en ekstra mand til håndtering af hvidevarerne, hvilket kan resultere i et ekstra gebyr.
 
Hvis monteringsstedet er svært tilgængeligt, bedes dette meddelt til den valgte el-installatør ved aftale om leverings- og monteringstidspunkt.
 
Følgende er ikke inkluderet i en ’levering med montering’ fra euronics.dk:
  • euronics.dk kan desværre ikke tilbyde ’levering og montering’ af emhætter og emfang til fast pris.
  • euronics.dk monterer ikke fronter til integrerbare opvaskemaskiner, køleskabe, frysere eller køle-/fryseskabe.
  • euronics.dk kan desværre ikke tilbyde montering af gaskomfurer og gaskogeplader. 
 
 
 
Gå til kurv